zaterdag 23 januari 2010

Kritiek met twee maten

Opinieartikel van Annemie Struyf in De Standaard van vandaag, waarin ("Begrijp me goed, ik voel me niet geroepen de nieuwe kardinaal te beschuldigen of in bescherming te nemen. Ik héb niets met deze man, en ik kén hem ook niet") ze zich afvraagt hoe het komt dat iedereen ruecksichtlos mag spuwen op de nieuwe Brusselse aartsbisschop, terwijl bij de voorbereiding van een tv-reportage over de islam in Vlaanderen elk woord in de reportage gewikt en gewogen wordt. "We bekijken en herbekijken elke scène. Zijn we nergens in de fout gegaan? Ik herwerk mijn teksten om toch zeker geen moslim voor het hoofd te stoten. En ik denk aan kardinaal Léonard. Zijn leven zou wellicht een stuk gemakkelijker zijn als hij imam was".

Zie over hetzelfde thema Bart Jan Spruyts column van 18 januari.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten