Vervolgens dit lezenswaardige artikel van Sandro Magister (in Engelse vertaling). Hier de laatste alinea's (geciteerd wordt professor Introvigne):
Certainly not all priests who were insufficiently formed or infected by the climate following the 1960's, and not even a significant percentage of them, became pedophiles: we know from the statistics that the real number of priest pedophiles is much lower than the ones presented by certain media outlets.* And yet this number is not equal to zero – as we would all want – and justifies the extremely severe words of the pope. But the study of the revolution of the 1960's, and of 1968, is crucial to understanding what happened afterward, including pedophilia. And to finding real remedies.* Het is erg moeilijk een beeld te krijgen van de werkelijke omvang van het "RK" misbruik. Zeker is dat het niet zo groot is als in de media wordt gesuggereerd, en vele malen kleiner dan onder elke willekeurige andere maatschappelijke groep. Volgens Euronews gisteren zijn in Europa "na een veeljarig onderzoek circa 100 priesters beschuldigd [van misbruik], van wie er velen hun schuld bekend hebben". Het gaat vaak om inmiddels uitgetreden priesters. Het totaal aantal katholieke priesters in Europa loopt in de honderdduizenden.
If this revolution, unlike those before it, is moral and spiritual and touches the interiority of man, it is only from the restoration of morality, of the spiritual life and of comprehensive truth about the human person that the remedies can ultimately come. But for this reason the sociologists, as always, are not enough: there is a need for fathers and masters, teachers and saints. And we all have a great need for the pope: for this pope, who once again – to borrow the title of his latest encyclical – speaks the truth in charity and practices charity in truth.
De "ex-Trotskyite pro-abortion libertarian" Brendan O'Neill (o.m. BBC-medewerker, eerder werkzaam bij Living Marxism) brengt een hier en daar curieuze, maar in z'n geheel tamelijk interessante analyse.
Over de aantijgingen van The New York Times m.b.t. de rol van kardinaal Ratzinger, zie hier het commentaar van Damian Thompson. Lees ook de artikelen waar hij naar verwijst.
En hier het enigszins vulgaire maar sympathieke commentaar van een gereformeerde blogger op de Hollandse behandeling van de katholieke Kerk.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten