zaterdag 27 november 2010

Meningsvrijheid

Wie zijn volgens u de meest 'proleonardistische' en de meest 'antileonardistische' persjongens?

Léonard: Ik heb dit soort rekeningen nooit gemaakt en hoe zou ik dat overigens weten? Ik geloof niet dat een journalist zich ooit als 'proleonardistisch' zou bekennen, het zijn dingen die je eerder in de reacties van lezers aantreft. Ik hecht daar weinig belang aan.

[C.L., Belgisch journalist] behoort ongetwijfeld tot de anti's, hij liet zich heel kritisch uit over u...

Léonard: Ja, maar hij is terzelfder tijd bijzonder sympathiek. Hij interesseert zich vaak voor mijn initiatieven. Op de persconferenties is hij een van de journalisten die de meeste vragen stelt. Ik denk dat er een verschil is tussen wat hij schrijft en wat hij op dieper niveau in zijn contacten met mij beleeft.

Zou u hem dan als hypocriet bestempelen?

Léonard: Neen! Ik zou eerder zeggen dat ik over een totale meningsvrijheid beschik, maar de meeste journalisten over een beperkte.
(Mgr. Léonard, Gesprekken, p. 152).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten