dinsdag 22 juni 2010

Welkom, Wesley!

Wesley Sneijder, de sympathieke middenvelder van het Nederlands elftal, heeft zich met de Doop laten opnemen in de katholieke Kerk.
"Ik heb altijd geloofd, maar was niet katholiek. In Milaan heb ik met bepaalde spelers gesproken en ik heb heel veel contact met de priester van de club".
Vooral de vriendschap met de Kameroense Interist Samuel Eto'o (zie Wijsheid van een Afrikaanse voetballer) schijnt belangrijk geweest te zijn voor Sneijders bekering. Verder
was het zijn aanstaande [echtgenote, de niet onknappe, uit Ibiza afkomstige] Yolanthe Cabau van Kasbergen, die Wesley introduceerde in het katholicisme. "Ik ben niet gelovig opgevoed, maar kwam een vrouw tegen die wel zo is opgegroeid. Ze is gedoopt en heeft haar communie en vormsel gedaan. Ik wilde me meer in het geloof verdiepen en heb er veel met Yolanthe over gesproken." [...]
Het geloof maakt dagelijks deel uit van Wesleys leven. [...] "Elke ochtend bid ik samen met Yolanthe een stukje van de rozenkrans. Nu ik in Zuid-Afrika ben, doen we dat telefonisch." [...]
De voetballer zegt zich goed te voelen bij het geloof. ,,Ik doe alle dingen die erbij horen. Wat moet, dat doe ik. Ik ga nu echt veel makkelijker door het leven dan voorheen."
Zie ook dit commentaar op Catholica.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten