zondag 27 november 2011

Vanavond 'aan de Aa' in Den Bosch: Jim Schilder

"Zelden heb ik mijn collega’s van HP/De Tijd zo verbaasd zien kijken als op deze dinsdagochtend in 2009. Het was tijdens een reguliere redactievergadering, in april, die ik als chef redactie voorzat. Voorafgaand aan de vaste punten zei ik twee mededelingen te hebben. Het was meteen stil. De eerste mededeling, dat ik wegging, was een complete verrassing. De tweede, over de bestemming, was de knock-out."
Jim Schilder is van vrijgemaakt-gereformeerde afkomst; zijn oudoom Klaas Schilder had aan de wieg gestaan van de 'vrijmaking'; Jims vader was hoogleraar Oude Testament in Kampen.
Jim zelf is zijn leven lang journalist geweest. Voor HP/De Tijd versloeg hij de val van de Berlijnse muur in 1989; hij schreef voor Panorama en Knack, was eindredacteur van AVRO-talkshow 'Karel', werkte bij de Volkskrant en Het Parool.
Afgelopen 12 november is hij diaken gewijd voor het bisdom Haarlem-Amsterdam en hij bereidt zich voor priester te worden.

Vanavond komt hij - in het kader van de Avonden aan de Aa - in 's-Hertogenbosch over zijn leven vertellen.

U bent van harte uitgenodigd deze persoonlijkheid, met een buitengewone weg, vanavond te ontmoeten.

Tijd en plaats: om 20.00 uur in de Moeder Teresa-zaal, Graafseweg 1 te 's-Hertogenbosch. Er is voor de deur gratis parkeergelegenheid (beperkt). De toegang is vrij (er is een collecte bij de uitgang). Om 21.15 zal het 'programma' afgelopen zijn, waarna er nog gelegenheid is elkaar informeel te ontmoeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten