vrijdag 4 mei 2012

Claudio Chieffo, 'Ballade van de verloren tijd'

Gelukkig zijn
in de wereld die ons omgeeft,
het leven leven
tussen valse glimlachen,
zonder enige gedachte,
met ijs in het hart,
dit is de ballade
van een mens die moe wordt.

De tijd die je verloren hebt,
vind je nooit meer terug
en ik, die tijd heb verspild,
heb mijn leven verloren.

Centjes verdienen,
een belangrijke positie verkrijgen,
gezond zijn,
gedachteloos zijn:
dat is heel de zin
van mijn arme leven
en nu ik weet dat dat niets voorstelt,
is het te laat.

De tijd die je verloren hebt...

Ik ben een vermoeide oude man
in een banale wereld,
een wereld die me net zo
banaal heeft gemaakt als zijzelf,
ja ik ben rijk, dat is waar,
maar geld telt niet
en ik heb heel mijn leven gebruikt
om dat te weten te komen.

De tijd die je verloren hebt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten